Vezano uz čišćenje dpf filtera na osobnom vozilu:
Prvo pokušamo napraviti prisilnu regeneraciju softwerski cijena 50,00 €, Ako ne uspijemo slijedeći korak je čišćenje dpf-a na vozilu vodikom (pomoću hho generatora ) cijena 90,00 €, Ako ni to ne uspije skidamo dpf, čistimo ga strojno i vraćamo nazad, cijena 130,00- 200,00 € – ovisno o zahtjevnosti čišćenja i demontaže dpf-a Uz napomenu da uvijek pokušavamo izvršiti čišćenje dpf-a jeftinijom i bržom metodom čišćenja, međutim ukoliko ne uspijemo, to se ne naplaćuje, tako da plaćate samo onaj dio usluge koji je uspješno završen. ( dakle u slučaju da ne uspijemo čišćenje softwerski, niti hho generatorom, nego tek skidanjem i strojnim čišćenjem, ne plaćate 50,00 € plus 90,00 € plus 200,00 €, nego Vam naplaćujemo samo iznos od 160,00- 200,00 € koji po cjeniku toliko naplaćujemo ). Čišćenje donešenog DPF-a naplaćujemo od 80,00 – 130,00€.
DPF je kratica za Diesel Particulate Filter, odnosno radi se o filter čestici koja je u proizvodnji automobila obavezna od 2009. godine, mada je neki proizvođači na svojim vozilima imaju i godinama ranije.
Kao što mu i samo ime kaže, radi se o filteru koji je namijenjen dizelskim motorima, a postao je standardna komponenta kako bi vozila ispunila Euro 5 standard. Naime, potrebno je smanjiti emisije štetnih plinova koje se emitiraju sagorijevanjem dizela za čak i do 80 posto.
DPF filter pripada u sustav za smanjenje štetnih plinova i u sustav izbacivanja štetnih plinova iz vozila te mu je funkcija da zarobljava čestice čađe koje bi se inače ispustile iz automobila. Svaki filter, kako bi dobro radio i vršio optimalno filtriranje, potrebno je redovito čistiti kako ne bi došlo do zagušenja motora.
Ukoliko se konstantno ignorira lampica DPF filtera, njegova zapušenost može doseći i visokih 75 posto te se može upaliti i lampica koja signalizira grešku na motoru, a također može doći i do većih kvarova na samom motoru ukoliko se dugo ignorira problem.
Uz sve ovo treba znati da skraćenica DPF u sebi već sadrži riječ ‘filter’ tako da, kada mi kažemo DPF filter zapravo ponavljamo ‘filter’ dva puta. Osim toga, kod nas se više uvriježila francuska skraćenica za taj dio, a glasi FAP.
Životni vijek DPF-a ili FAP-a, kako god ga zvali, jednak je životnom vijeku automobila ukoliko se o njemu dobro skrbimo. Međutim, ako ga trebamo promijeniti, to može postati veoma skupa investicija te može koštati i kao polovina vrijednosti automobila. Stoga je redovita regeneracija ovog filtera nešto što vaše vozilo zasigurno treba, bilo da to radi vaš automehaničar ili vi. A budući da on smanjuje izbacivanje kancerogenih čestica u atmosferu, korak je kojeg svakako trebamo učiniti u pozitivnom smjeru.